woensdag 26 maart 2014

MUA vs. NAKED

Laatst was ik zoals jullie misschien wel weten in London en daar had ik toen een palette gekocht van MakeUp Acadamy. In de winkel dacht ik, wauw dit palette is mooi. Ik was aan het twijfelen of hij niet te veel leek op mijn Naked Palette van Urban Decay.. Maar ik dacht dat hij best veel andere tintjes had en daarom nam ik hem toch mee. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat hij bijna identiek is aan het Naked Palette, best jammer.. Vandaag ga ik deze twee palettes met elkaar vergelijken voor jullie, want je kan nooit ergens genoeg van hebben! :)


Hier zie je de foto's van de Palettes en hier zie je al goed dat ze erg op elkaar lijken.


Zoals je waarschijnlijk ook wel kan zien, heb ik mijn MUA palette nog niet gebruikt. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom.. ik denk omdat ik dan toch liever voor mijn Naked palette ga, omdat ik deze al langer gebruik. Je ziet hier dat de kleuren dus heel erg op elkaar lijken. De bovenste 6 kleuren van het MUA palette zijn de eerste 6 van het Naked palette en voor de onderste 6 geldt hetzelfde. Hieronder op de foto's zie je de overeenkomsten nog beter.

MUA Palette

Naked Palette
Nu laat ik de swatches zien. Ook lijken ze hier op elkaar, maar je ziet toch wel een verschil in pigmentatie en hoe het aanbrengt.


Je ziet in totaal 8 strepen van oogschaduw staan, de eerste is van het Naked palette en de 2e uit het MUA palette, de 3e weer uit het Naked palette en zo verder. Dit zijn de lichtste kleuren, een aantal zijn niet goed zichtbaar. Bij deze swatches zie je dat het Naked palette meer kleur afgeeft. Het MUA heeft een aantal tinten die net wat anders gekleurd zijn. (dat vind ik juist geen probleem, des te meer kleurtjes hihi)


Bij deze rij swatches vind ik ze heel erg op elkaar lijken, vooral de gouden kleur verbaasde mij heel erg! Dit is echt een prachtige kleur voor bij een feestje of iets dergelijks. De derde tint (de 5e & 6e 'streep') heeft wel echt een kleur qua verschil.. De linker is wat donkerder en de rechter neigt nog wat meer naar brons/goud toe. Ook bij de laatste kleur zie je dat het MUA palette veel minder pigment heeft.


Hier zie je toch wel duidelijk kleur- en pigmentverschillen. Op je ogen is het natuurlijk ook weer anders dan op je arm, maar hierdoor krijg je  er wel een idee van.

Toch moet ik zeggen dat het MUA palette echt supermooie kleuren bevat! Een aantal geven echt veel pigment af. Ik kan dit palette absoluut aanraden. Hij is supergoedkoop en hij is echt vergelijkbaar met het Naked palette. Raar vind ik het niet, dat het Naked palette er beter uit komt. Dit is nou eenmaal betere kwaliteit, maar daar betaal je ook een behoorlijke smak geld voor. Ik heb het geld er voor over, maar als je dat nou niet hebt is het MUA palette een goed alternatief! Ik ga het MakeUp Acadamy palette ook zeker weten met plezier gebruiken! 

Prijzen: 
MakeUp Acadamy, Undressed - £ 4 (gekocht bij Superdruk, London)
Urban Decay, Naked palette - $ 52 (op de officiƫle Urban Decay site)

Hebben jullie al een van deze praaltjes in huis?

Love, Annina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten