dinsdag 24 december 2013

Films van de afgelopen tijd











Vandaag laat ik jullie weten welke films ik goed of slecht vond ik de afgelopen tijd. De meeste films die ik behandel zijn echte aanraders, maar er zitten ook minder goede tussen. Dus als je wilt weten welke films mij aanspreken en welke niet moet je verder lezen :)

Op nr 1 staat absoluut The Hunger Games: Catching Fire
Dit is zo'n ongelooflijk goede film. Dit is het vervolg op 'The Hunger Games'. Voordat je deze film gaat kijken, zou ik wel eerst het eerste deel kijken. Ik verwachtte erg veel van deze film en hij heeft absoluut zijn verwachtingen waar gemaakt. Ik heb alle 3 de boeken gelezen van The Hunger Games en ik kan echt niet wachten op de volgende 2 films! Ik hoop dat die net zo goed worden. Deel 1 vond ik wel wat minder goed verfilmd (niet slecht), maar het boek is sowieso beter dan de film. Bij dit deel vond ik dat ze het echt héél goed hebben verfilmd. Ze hebben weinig weggelaten uit het boek. De spanning was er bij mij wel al een beetje af, omdat ik natuurlijk precies wist wat er ging gebeuren. Maar dat maakte de film zeker niet minder leuk! Ook ben ik stiekem een beetje verliefd geworden op Peeta Mellark.. 

Insidious: Chapter 2
Dit was ook een goede film. Ik kan begrijpen dat hij heel eng is, maar ik vond het wel meevallen. Ik was er echt vanuit gegaan dat ik het in m'n broek zou gaan doen, maar dat viel uiteindelijk heel erg mee. Blijkbaar had ik gedacht dat hij nog véél enger zou zijn en daarom viel hij eigenlijk wel een beetje 'tegen'. Maar toch, ik had wel momentjes dat ik even bang was hoor! Vooral na de film had ik wel momenten dat ik dacht van ohjee, straks is er iemand in mijn huis! Als je van horror/thriller houdt dan moet je zeker deze film gezien hebben. 

Captain Phillips
Dit was echt een film waar ik niet zoveel van verwachtte. Ik had al gehoord dat hij erg goed was, maar toch sprak deze film me niet zo aan. Maar wat is déze film goed! Echt een van de beste films in een lange tijd. Het gaat over Captain Phillips die een schip met goederen moet vervoeren. Op een gegeven moment word het schip gekaapt door Somaliërs. Later in de film word de kapitein 'ontvoerd'. Het is echt een superspannende film, je zit elke keer met de vraag: komt het wel goed? Wat gaat er gebeuren? Het is bestwel een heftige film. Op het einde moest ik dan ook huilen, het is zo zielig :(. Deze film is ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Zo gebeurt het waarschijnlijk ook in de werkelijkheid en dat vind ik persoonlijk bestwel heftig. 

Thor: The Dark World
Chris Hemsworth.. dat is alles wat je moet zeggen bij deze film. Hij is zo'n lekkerding! Neeee, daar draait deze film natuurlijk niet om, haha. Deze film is ook weer erg goed.. Eigenlijk elke film die ik hier behandel want anders zou ik 'm natuurlijk niet behandelen... Deze film is het vervolg op Thor. In deze film zit ook wel een greintje humor, vooral van Loki. I love Loki! Als je van actie/liefdes films houdt, is dit zeker een aanrader. Ook hier zou ik je aanraden eerst Thor kijken voordat je deze film gaat kijken, het is een echt vervolg. 

We're the Millers
Ook van deze film had ik niet zoveel verwachtingen, want een goede comedy maken blijkt toch wel lastig te zijn. Maar deze film is echt hi-la-risch! Ik had echt niet verwacht dat deze film zo grappig zou zijn. Ik heb me echt helemaal rot gelachen in de bioscoop, samen met de hele zaal. Het gaat over de 'familie' Miller. Ze zijn eigenlijk geen echte familie, maar gewoon een bij elkaar gezet zooitje. Ze maken een tripje met z'n vieren met de camper en er ontstaan echt hilarische situaties. Dit vind ik echt een film die je thuis kijkt met je familie op een gezellig avondje. Gegarandeerde lol!

The Wolverine
Hugh Jackman is natuurlijk echt een hottie, maar deze film vond ik toch wel een beetje tegenvallen. Alle X-Men films vind ik echt goed, maar van deze film had ik wel meer verwacht. Het was geen slechte film, maar ook zeker geen goede. Het gaat over Logan die een soort virus in zich krijgt. 'Yashida' wil door middel van dat virus zijn krachten overzetten naar zijn lichaam, omdat hij stervende is. Dan wordt Logan stervelijk en zal Yashida leven en onsterfelijk zijn. Logan zit nog met Jean in zijn hoofd, maar valt later voor de kleindochter van Yashida. Deze film is wel leuk om een keer gezien te hebben, maar meer moet je er ook niet van verwachten. 

Now You See Me
Deze film heb ik afgelopen zomer in Londen gezien. Ik was eerst bang dat ik het niet zo goed zou kunnen volgen zonder Nederlandse ondertiteling, maar dat viel heel erg mee. Ookal was het af en toe best een ingewikkelde film, het was goed te volgen. Deze film vond ik ook erg goed. Het spreekt me vooral aan door de special effects en goochel-trucs die erin zitten. Ze leggen deze trucs later in de film ook nog uit en dat vind ik altijd wel erg interessant om te weten hoe dat nou zit. Je bent de hele film lang geboeit en je vraagt je af wat er gaat gebeuren. Ook een aanrader om ooit eens gezien te hebben!

Deze film verdient ook absoluut een plek in deze lijst. Dit is echt een van de beste films die ik ooit in mijn leven heb gezien. Deze film had ik gezien vlak voordat ik op vakantie ging naar Engeland. In Engeland zaten we erg te twijfelen naar welke film we wouden gaan. Naar World War Z of Now You See Mee. Uiteindelijk is het dus NYSM geworden, omdat ik World War Z al had gezien. Achteraf was het een goede beslissing omdat NYSM ook echt een goede film was. Maar wat had ik World War Z graag nog een keer in de bioscoop willen bekijken. Echt een top film. Het is zo mooi gemaakt. Het gaat over Gerry en zijn familie. Gerry word weer opgeroepen om een middel te zoeken tegen de zogenaamde 'zombies'. Vandaar ook World War Z(ombie). Je volgt het verhaal over hoe hij dat middel gaat zoeken. Maar het is zo mooi gefilmd en zo goed gemonteerd. Echt wauw. Ik heb hier geen woorden voor. Wat mij wel opvalt is dat deze film helemaal niet goed word beschreven. Hij werd helemaal niet populair in Nederland, wat ik eigenlijk wel had verwacht na het zien van de film. In Engeland was op elke hoek van de straat wel een poster te vinden. Ik vind het jammer dat deze film niet zoveel aanzien heeft gekregen, want deze film moet je absoluut gezien hebben.


Dit was het wel weer even voor nu. Dit zijn de films die ik de afgelopen tijd heb gezien. Deze beschrijvingen zijn natuurlijk mijn eigen mening. Ik ben natuurlijk ook geen professional. Jij kan ook je eigen mening hebben over deze films! Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad en dat jullie een van deze films gaan kijken. Ook zou ik graag willen weten wat jullie van deze films vinden!

Love,
Annina

ps. Het valt me wel op dat ik bij (bijna) alle films zeg dat ze hééél goed zijn, hihi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten