donderdag 26 december 2013

Zelf tomaten-mozzarella maken

Vandaag ga ik mijn tomaten-mozzarella recept met jullie delen. Eigenlijk is het een heel makkelijk recept en het is snel klaar. Maar toch wil ik hem met jullie delen omdat het heel lekker (en makkelijk!!) is.
Lees verder als jij ook wilt weten hoe je dit moet maken!


Als eerste heb je natuurlijk de ingrediënten nodig:

1 pakje mozzarella
1 grote tomaat
Peper, zout, basilicum (naar smaak)
Olijfolie (extra vergine)
Balsamico


Verder heb je nog een snijplankje en een mesje nodig.

Als eerste ga je aan de slag met de tomaat, deze was je eerst en daarna snij je hem doormidden.

Doormidden gesneden
Daarna snij je deze weer doormidden en daarna ga je er 'reepjes' van maken.
Reepjes maken van de tomaat.
Als je klaar bent ziet het er ongeveer zo uit. De kontjes en de stukjes die niet goed plat zijn, die heb je niet nodig en die kan je opeten.
Gesneden tomaat.

Daarna ga je de mozzarella snijden. Knip eerst de bovenkant van de verpakking af en pas goed op dat je hem recht op houdt, want er zit vloeistof in. 
Hier zie je goed de 'vloeistof'
Dan haal je hem uit de verpakking (je hoeft hem niet te wassen, optie) en leg je hem op dezelfde snijplank als de tomaat. 

Mijn mozzarella heb ik door midden gesneden, want dit is teveel. Zoals je ziet heb ik de andere helft die ik niet ga gebruiken in een bakje gedaan en weer in de koelkast gezet.

Ik ben momenteel op vakantie dus ik heb een grotere verpakking mozzarella. De verpakkingen in Nederland zijn kleiner en dan kan je dit gerecht gewoon met 1 pakje maken en heb je niks over.

Daarna ga je de mozzarella in plakjes snijden. Probeer ze zo dun mogelijk te snijden! Bij mij ging dat een beetje mis, haha. Maar uiteindelijk zijn het nog wel mooie plakjes geworden.

Foto op de kop, oeps
Daarna ziet het er ongeveer zo uit.
Daarna ga je één voor één de stukjes tomaat en mozzarella op een bord neerleggen, om en om.

Eerst een stukje tomaat..
Daarna een stukje mozzarella

Zo ga je het hele rondje af, maar bij mij paste het niet.. Zoals te zien op de foto.


Zo ziet het er natuurlijk niet netjes uit.. Dus dan ga je de cirkel wat kleiner maken! Dat kan je zien op de foto hieronder.


Daarna ga je olie en balsamico toevoegen. Pas wel op dat je niet teveel in een keer doet. Je kan later altijd nog meer toevoegen!
De olie als eerste. 

Balsamico toevoegen

Daarna peper en zout toevoegen naar smaak!












En dan als laatste voeg je de basilicum toe, ik heb het gewoon uit een 'potje', maar vers is natuurlijk nog lekkerder :-)




En dan ben je klaar!! 


Het is het lekkerste als je de tomaat en de mozzarella samen eet. Je kan altijd nog wat olie, balsamico, peper, zout en basilicum toevoegen als je dat wilt. Dat is geheel naar je eigen smaak!


Eetsmakelijk!

dat was yummie!

Ik ben benieuwd wat jullie van dit gerecht vinden en of jullie als een tomaten-mozzarella hebben gegeten! Laat me weten wat je er van vind in de reacties! :)

Love, Annina


Geen opmerkingen:

Een reactie posten