woensdag 8 januari 2014

Mijn favoriete apps.

Al sinds ik naar de middelbare school ga heb ik een mobieltje. In het begin stonden er nog geen apps, toen was het gewoon lekker ouderwets sms'en. Maar sinds een jaar of 2 zijn er ook apps. Een heleboel apps. Met apps kan je van alles, je kan bijvoorbeeld een app downloaden om foto's te bewerken, een spelletje te spelen, een webshop bezoeken... er is van alles! Vandaag ga ik met jullie mijn favoriete apps delen en wees voorbereid, want dat zijn er een heleboel!


Dit zijn mijn favoriete apps. Ik heb er erg veel, dat komt ook omdat ik een iPad heb. Her download ik vaak wat appjes op om uit te proberen en kijken hoe een app me bevalt, op mijn mobiel zal ik dat minder snel doen. Ik heb een Android telefoon, maar er zitten in deze lijst ook een aantal apple-only apps!

Whatsapp
De app waar niemand meer zonder kan! Net zoals ik. Als deze app ineens zou ophouden te bestaan zou mijn wereld instorten. Het is niet dat ik non-stop op whatsapp zit, maar het is zó makkelijk in gebruik! Waar je vroeger een sms'je stuurde en altijd te weinig beltegoed had, heb je nu internet en kan je onbeperkt berichten en foto's sturen! Super handig dus.

Facebook, Twitter en Instagram
De standaard social media app. Ja, ik heb ze ook. Ik vind het heel leuk om andere mensen te volgen. Je komt van alles over ze te weten :). Zo ben ik namelijk ook in contact gekomen met mensen die ik al een lange tijd niet had gesproken en die ik kende van vroeger. Het is dan altijd erg leuk om weer met oude vrienden in contact te komen!


Snapchat
Snapchat is een hele aparte app eigenlijk. Ik denk dat iedereen deze ook wel kent. Met Snapchat kan je foto's/video's naar anderen sturen, maar deze kunnen ze maar voor een bepaalde tijd zien. Die tijd stel jij zelf in. Een foto kan je van 1-10 seconden sturen en een video kan tot 10 seconden volgens mij. Als ze eenmaal de foto of video geopend hebben, kunnen ze hem daarna nooit meer zien. Tenzij ze er een screenshot van hebben gemaakt! Maar, als ze er een screenshot van maken, krijg jij er een melding van! Zo ontstaan er dus hilarische snapchat's naar vrienden, want ze kunnen hem toch maar voor een bepaalde tijd zien. Ik heb al erg veel gelachen om deze app, haha.

Tumblr
Ik ken vrij weinig mensen die ook Tumblr hebben, maar zelf heb ik het wel. Gewoon omdat er echt zóveel mooie foto's op staan, het liefst sla ik ze allemaal op! Ik zit er ook gewoon echt puur voor mezelf op, niet voor anderen. Zo volg ik bijvoorbeeld veel sport-blogs en zo word ik altijd een beetje gemotiveerd om goed mijn oefeningen etc te doen (mijn goede voornemen van 2014, hihi). Tumblr is een app waarmee je mensen kan volgen en deze mensen zetten er foto's op. Het zijn vaak hele mooie foto's.. Ja deze app is een beetje moeilijk uit te leggen. Je kan de foto zelf rebloggen en dan staat hij ook op je profiel. Het lijkt een beetje op Instagram, alleen hier is het heel normaal als je wel 50 posts per dag hebt. En meestal zijn het niet foto's van jezelf, maar van anderen. Als je het niet kent, bekijk het zelf even, dan snap je misschien beter waar ik het over heb.

whitagram
Over deze app kan ik niet zoveel zeggen.. Het is gewoon een makkelijke app om randen om je foto heen te maken. Ik gebruik hem altijd voor Instagram. Als ik de hele foto erop wil(dus niet een vierkante) maakt deze app je foto's toch vierkant, door middel van witte/zwarte randen. Let op: deze app is alleen voor Apple. De Android versie is: InstaSize.


Picsart
Om mijn foto's te bewerken gebruik ik vaak deze app. Hij is heel makkelijk in gebruik en je kan er veel mee. Je kan hier ook mooie collages mee maken. Deze app bevalt me heel erg goed, meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen haha.

NU.nl
Deze app gebruik ik gewoon om alle nieuwtjes te lezen. Als ik 's ochtends in de bus zit naar school dan verveel ik me altijd en ben ik wel nieuwsgierig naar wat er gaande is in de wereld, of gewoon in Nederland. Ook kan je in deze app zien wat er op tv is en welke films er die dag op tv komen. Ik kijk graag films, dus dan is dat ook wel handig.

Candy Crush Saga
Dit is nou zo'n app waarvan ik nooit had gedacht dat ik hem ooit zou installeren, maar wat uiteindelijk wel is gebeurt. En toen kwam er een verslaving. Tsja... wie heeft deze app nou nog nooit gehad? Een verslavend spelletje zal ik maar zeggen. Bij dit spelletje moet je alle gelatine wegspelen, of de ingrediënten naar beneden halen. Je kan van alles met elkaar mixen en combineren.. En een aantal levels zijn echt heel erg lastig en dan word je helemaal gek omdat je hem niet haalt :(.
Ik ben al behoorlijk ver met Candy Crush! Ik heb echt tijden dat ik er zoveel op zit dat ik er zelf soms gek van word maar ook periodes dat ik nauwelijks speel. Het komt in vlagen, haha. Wat ik wel een nadeel vind aan dit spel is dat het via Facebook moet om naar een volgende 'episode' te gaan. Ook moet je élke keer weer wachten op levens..

Clash of Clans
Dit spelletje heb ik nu nog niet zo lang, ik denk ongeveer 2 weken. Tot nu toe bevalt het spel me erg goed. Deze app heb ik op mijn iPad gedownload, hier vind ik hem wat mooier dan op de mobiele versie. Bij dit spel moet je je eigen 'stad' bouwen en kun je andere steden plunderen. Het is een online spel. Ik vind spelletjes met steden bouwen en aanvallen etc altijd leuk!

Clash of Clans
AppVanDeDag
Dit is een hele handige app. Met deze app kan je namelijk elke dag een andere app gratis downloaden in de Apple Store (dit is dus een Apple App). Zo heb ik tot nu toe al ruim 30 euro bespaard door apps te downloaden via deze app. Elke 24 uur komt er weer een nieuwe gratis app online en als deze je leuk lijkt kan je hem downloaden. Erg veel geld besparen dus :-).

H&M
Dit is gewoon de app van de winkel H&M. Aangezien H&M één van mijn favoriete winkels is en ik het veel liever online bestel dan in de winkel koop, bestel ik regelmatig wat met deze app. Je kan heel makkelijk korting krijgen door codes op internet op te zoeken en deze in te voeren. De app is erg overzichtelijk en binnen no-time heb je een bestelling geplaatst en binnen een week is 'ie bezorgd. Deze app kan ik niet meer missen!
Koken (Allerhande)
Dit is een app van Albert Heijn. Ik vind koken soms nog best lastig, dus dan heb ik graag een recept bij de hand. Met deze app heb je de precieze hoeveelheden en een heel duidelijk recept erbij. Er zit zelfs ook nog een filmpje bij, extra handig! Ook kan je precies zien wat je moet kopen in de winkel (Albert Heijn). Er staan allerlei soorten recepten op, van koekjes en taarten tot ovenschalen en hartige dingen. Heel erg handig!

Monopoly HD
Dit is echt mijn favoriete spel der spellen (haha). Deze app is voor de iPad en hij kost 7,99. Met sinterklaas had ik een iTunes-card gekregen en ik wou al heel lang deze app kopen, dus toen heb ik hem gekocht. Hij bevalt echt supergoed! Als je je verveelt is dit echt een tijdsverdrijvend appje. Zo hoef je ook niet moeilijk te gaan doen over de spelregels, want dat zit allemaal ingebouwd. Ook leuk om te spelen met vrienden. Wel vind ik het onhandig dat je elke keer de iPad moet doorgeven als je met vrienden speelt, dan speel ik denk ik toch liever op een bord.




Zo dit waren wel ongeveer mijn favorieten apps, het zijn er aardig wat. Natuurlijk heb ik nog wel meer apps, maar dit zijn echt mijn favorieten die ik regelmatig gebruik. Ik ben benieuwd wat jullie favoriete apps zijn, laat het me weten in de comments!

Love,
Annina


Geen opmerkingen:

Een reactie posten