zondag 26 januari 2014

Recipe: Smoothie

De laatste tijd probeer ik wat meer op mijn eten te letten. Het is niet dat ik wil afvallen ofzo, maar gewoon gezonder wil leven. Ik probeer meer fruit te eten en ook meer water te drinken. Gewoon omdat ik merk dat mijn lichaam er veel 'blijer' van word. Ik ben gelijk veel fitter en ik blijf ook meer van het ongezonde eten af. Natuurlijk mag je wel eens iets ongezonds eten, dat is echt niet erg. In plaats van een ongezonde snack maak ik vandaag een (gezonde) smoothie! Try it out!



Als eerste de ingrediƫnten (voor 2 grote glazen van ong 300ml)

2 kleine bananen /1 grote banaan
1 pakje bevroren bosbessen
1 eetlepel stevia
1 beker melk (liefst halfvolle melk)

Ik gebruik een blender, maar je kan ook gewoon een (staaf)mixer gebruiken.

Als eerste moet je de bosbessen uit de vriezer halen en deze laat je ongeveer een kwartiertje/halfuurtje 'opwarmen', want met keiharde bosbessen kan je niet mixen! Als je denkt dat ze warm genoeg zijn, dan doe je ze in de blender. Daarna haal je de schil van de bananen af en breek ze in twee en stop je deze ook in de blender. Daarna doe je er 1 eetlepel stevia overheen. Stevia is een soort gezonde vervanger van suiker. Als het nog niet zoet genoeg vind, kan je er altijd nog meer aan toe voegen. De bosbessen zijn namelijk ook al aardig zoet. Als je geen stevia wilt toevoegen, dan moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten! Daarna voeg je 1 kleine beker melk toe en ga je het mixen! Als je wilt dat de substantie wat minder dik is kan je er nog meer melk bij doen. Als je juist wilt dat het een hele dikke substantie is, kan je er voor kiezen om helemaal geen melk toe te voegen. Je kan er ook voor kiezen om er bijvoorbeeld yoghurt in te doen, of een scheutje limonade. Er zijn eindeloze mogelijkheden! Als je het gemixt hebt dan ziet het er ongeveer zo uit (in een glas).

Dit recept is dus genoeg voor ongeveer 2 glazen vol. Dit is echt mijn favoriete smoothie, met bosbesjes. De verhoudingen vind ik zo precies goed en je zit er best vol van. Je kan dit samen met vriendinnen maken, of ook alleen. Je kan het overige bewaren in de koelkast. Houdt er wel rekening mee dat dit niet heel lang goed blijft, omdat het 'vers' is.

Mijn ultieme tip is: bevroren fruit! Het is niet heel duur, dit pakje kostte 1,39 euro. Bevroren fruit is natuurlijk wel minder gezond dan vers fruit, maar het is zeker net zo lekker. Als je het echt helemaal vers wilt hebben moet je natuurlijk gewoon vers fruit kopen, dat is alleen wel wat duurder. Ook ligt vers fruit verbonden aan het seizoen. Vriesvers fruit heb je het hele jaar door! Je hebt ook aardbeien, frambozen en andere bosvruchten. Zeker een aanrader.

Ik hoop dat jullie dit een leuk recept vonden en dat jullie er wat aan hebben! Laat het me weten als je het ook een keer probeert :)!

Love, Annina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten