dinsdag 14 januari 2014

Tip: thuis trainen!

Ken je dat.. je hebt geen zin om je in te schrijven voor de sportschool... of het is veels te duur en je hebt het geld er niet voor over. Bij onze sportschool ben je al gauw 40 euro per maand kwijt om onbeperkt te sporten, terwijl je in een grote stad maar 15 euro per maand kwijt bent.. Vandaag heb ik een tip voor jullie!
Fight the discomfort and keep going!
Teenshealthandfitness.Tumblr.Com
(Source: eatcleanplaymuddy)

Mijn tip: thuis sporten! Ik heb een blessure aan mijn knie en daarvoor moet ik elke week naar de fysio. Hier krijg ik een aantal oefeningen mee om mijn spieren rondom mijn knie sterker te maken, die moet ik dus elke dag doen. Zelf doe ik voor de lol 1 uur trampolinespringen in de week(wat erg belastend is voor je kniën) en daarom wil ik graag nog een andere sport doen om mijn kniën sterk te houden. Ik zit te denken aan zumba en in de zomer elke zondag zwemmen(baantjes). Maar toch vind ik dit lastig in de plannen omdat ik het al aardig druk heb. Nou ben je hier in ons dorp al 40 euro kwijt per maand voor de sportschool, dus ik dacht er moet vast een andere manier zijn. Dus ik ging voor de lol eens kijken op Youtube en wat zijn er een mogelijkheden! Als je zelf een aantal gewichtjes en een matje thuis hebt(niet verplicht nodig, kan ook zonder) kan je gewoon zelf beginnen thuis! Je kan zelf bepalen wanneer jij gaat trainen, hoelang die training duurt (van 5/10min tot wel een uur!!) en hoe zwaar je het doet, want het is jóu eigen training. Als jij het wat makkelijker wilt doen, dan doe je het wat makkelijker. Zo simpel is het. Wel ligt dus die verantwoordelijkheid helemaal bij jezelf, je moet het wel willen. Het is namelijk geen verplichting en daarom denken mensen gauw: ach, dat doe ik morgen wel. Maar je moet er juist voor gaan, als je eenmaal bezig bent is het geweldig! Ook het gevoel dat je hebt na de training, zo'n voldaan gevoel. Heerlijk! 

Je hebt zumba, yoga, kickboxen, cardio... oneindeloze mogelijkheden! Ik vind het zelf superhandig. Ik doe elke dag een workout van 10 minuten. Dit is een 'Fat-burning Kickbox-workout'. Ik zal het filmpje hieronder zetten. Ook raad ik dit kanaal heel erg aan, Keaira Lashae heeft echt geweldige workouts, ook zumba(die doe ik ook wel eens) en voor je buikspieren echt veel verschillende oefeningen. En wie wil er nou niet zo'n mooie platte buik voor in de zomer :-).

Deze workout doe ik dus (bijna) elke dag. In verband met mijn knie moet ik rustig aan doen als ik er last van krijg, dus dan sla ik liever een keertje over. Dit is dus een korte work-out, maar je hebt ook echt langere. Wel raad ik je aan er een muziekje bij te zetten als dat nog niet in het filmpje zelf zit, daar word je ook weer wat blijer en gemotiveerder door (vind ik dan).

Ook raad ik je aan om wat gezonder te gaan eten. Bijvoorbeeld een heerlijke shake maken van allerlei soort fruit, hier kan je ook vanalles over vinden op Youtube. Ik zal hier ook filmpjes over gaan maken, hoe ik shakes maak :). Van gezond eten krijg je vaak ook een boost, heb je meer energie en voel je je dus ook fitter. Als je af en toe eens wat slechts eet, maakt dat echt niet uit. Van één slechte maaltijd word je niet dik, net als je van een training niet dun word. Probeer gewoon een beetje te letten op wat je eet en ook vooral veel water te drinken (goed voor de reiniging van je lichaam)!


203 notes
reblogged from eathealthytrainhard
originally posted by eathealthytrainhard



Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad :) Het was even een korte tip maar het kan wel heel behulpzaam zijn en echt verandering in je leven brengen. 

Love, Annina


Geen opmerkingen:

Een reactie posten