zaterdag 8 februari 2014

New in: MacBook Pro

Aaaah ik ben zo blij! Vorig weekend was er bij de MediaMarkt een aanbieding, die jullie waarschijnlijk ook niet ontgaan is. Ik heb al lang gespaard voor een nieuwe laptop, aangezien ik volgend jaar ga studeren, dus dan is het wel handig om een nieuwe laptop te hebben. Mijn oude laptop is zo sloom.. en als ik de stekker eruit haal valt hij gewoon uit. De accu is gewoon helemaal kapot. Ik heb mijn oude laptop ongeveer 6 jaar gehad, wat ik aardig lang vind. Ik heb hem echt heel veel gebruikt en er veel plezier van gehad, maar het was echt tijd voor een nieuwe laptop! :)


De aanbieding van de MediaMarkt van de BTW die erafging liep van donderdag t/m zondag. Wij gingen naar de MediaMarkt in Arnhem en natuurlijk waren alle Apple Laptops al uitverkocht (wel te verwachten met zo'n aanbieding..). Dus even een baalmomentje, omdat ik nu dus de volle prijs moest gaan betalen.. Maarja, ik had er toch voor gespaard, dus dat kon ik wel betalen. Toen gingen we naar de Apple Store. Daar heb ik heel lang staan twijfelen tussen de goedkoopste MacBook Air(die ik eigenlijk als eerste wou halen) en een MacBook Pro 13-inch. Toen had ik op een gegeven moment besloten om sowieso voor de MacBook Pro te gaan, maar daar zaten ook nog verschillen in.



Ik heb uiteindelijk gekozen voor de MacBook Pro met Retina-display. Deze heeft een geheugenopslag van 256GB, dus ik kan aardig wat opslaan. Deze laptop heb ik gekozen omdat deze, in vergelijk met een stapje goedkoper, een groter RAM geheugen heeft(8RAM). Hierdoor is je laptop een stuk sneller en kan je grotere progamma's zoals iMovie en Photoshop tegelijk open hebben staan. Dit leek me wel erg handig voor mijn site, maar ook voor mezelf. Ik vind het erg leuk om foto's te bewerken en ik wil er graag beter in worden. Ik heb ook voor de Retina-display gekozen omdat de kwaliteit van het scherm dan gewoon veel beter is en aangezien ik vaak films kijk, leek me dat heel fijn. Nou ik had dus eindelijk mijn keuze gemaakt in de Apple Store. Dus die man zei, ja ik ga hem even voor je halen! Dus ik dacht: yesss, kan ik hem meteen uitproberen thuis. Nou hij kwam beneden met lege handen: ze hadden hem niet meer op voorraad. Dikke bummer! Helaas. Hij moest besteld worden en hij zou waarschijnlijk pas zaterdag binnenkomen (6 dagen wachten..). Mijn moeder gaf haar gegevens en toen begon het wachten. Het duurde zo lang :(.



Maar toen kwam hij woensdag al binnen! Dus mijn stiefvader is toen naar Arnhem gereden om hem op te halen (ik moest werken) en net voordat ik wegging om te werken kwam hij weer thuis met de laptop. Maarja, ik moest werken dus ik had geen tijd om hem uit te pakken. Ik moest nog 3 uur lang wachten op het uitpakken.. Maar uiteindelijk was het wel heel gezellig op het werk, gelukkig. Daarna kon ik hem eindelijk uitpakken! Hij is zo mooi. Ik ben echt heel blij. En wat een snelheid. Mijn vorige laptop deed er minstens 5 minuten over om überhaupt op te starten, terwijl deze er ongeveer 30 seconden over doet. Als je hem op slaapstand hebt staan en je klapt hem open, is hij meteen aan. Echt superfijn en een grote verandering van zo'n slome laptop naar een supersnelle.


Ook heb ik een MacBook gekozen omdat de accuduur gewoon heel lang is. Dit is handig voor mijn studie, want vaak ben je dan lange dagen naar school en moet je aantekeningen maken. Om dan al die snoertjes mee te sjouwen en er maar een beperkt aantal stopcontacten zijn, is het erg handig om een laptop te hebben die een lange accuduur heeft. Sinds woensdag heb ik hem niet meer opgeladen, dus hij gaat nu al 3,5 dag mee (incl films en series kijken!) Hij is nu nog 17%. Al met al, ik ben heel blij met deze laptop en ik heb er tot nu toe echt totaal geen spijt van. Het systeem van Apple is wel heel anders dan Windows. Maar opzicht valt het wennen nog wel mee. Ik raad deze laptop zeker aan (tot nu toe). Het is even investeren, want het is nou eenmaal niet goedkoop, maar het is het geld wel waard.



Deze MacBook Pro kost 1529,00 euro en kan je hier bestellen.
Dit is dus mijn eerste blogpost vanaf mijn Macje, spannend. Er zullen nog velen volgen!
Ik ben benieuwd wat jullie want deze MacBook vinden en of jullie het geld er voor over hebben!

Love, Annina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten